Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMadsen, Siri Sollied
dc.contributor.authorBjørner, Thomas
dc.date.accessioned2024-11-27T08:23:38Z
dc.date.available2024-11-27T08:23:38Z
dc.date.issued2024-11-05
dc.description.abstractSom mixed methods-forsker må man orientere seg i et komplekst metodeterreng når det gjelder valg av metoder og vitenskapsteoretisk ståsted. I dette kapittelet presenteres en tilgang til å forstå metodisk kompleksitet gjennom en utviklet modell som inkluderer både metodologisk eklektisisme og paradigmatisk pluralisme. I motsetning til kategoriske antagelser knyttet til metoders anvendelse i praksis drøftes verdien av å benytte både kvalitativ og kvantitativ metode i ett og samme integrerte design.en_US
dc.identifier.citationMadsen, Bjørner: Mixed methods: det dynamiske og komplekse møtet mellom kvalitative og kvantitative perspektiver. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2318829
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215064697-24-03
dc.identifier.isbn9788215064680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35840
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleMixed methods: det dynamiske og komplekse møtet mellom kvalitative og kvantitative perspektiveren_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)