dc.contributor.author | Madsen, Siri Sollied | |
dc.contributor.author | Birkeland, Johanna | |
dc.contributor.author | Borgen, Jorunn Spord | |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T08:24:51Z | |
dc.date.available | 2024-11-27T08:24:51Z | |
dc.date.issued | 2024-11-05 | |
dc.description.abstract | Kapittelet presenterer de mest sentrale elementene i et mixed methods-design, og det redegjøres for mangfoldet innenfor denne måten å arbeide på. Ut fra et pragmatisk ståsted gir kapittelet et innblikk i hvordan slike studier kan tilføre merverdi når man forsker på komplekse menneskelige fenomener som barnehage. Mixed methods-design innebærer at forskeren samler og analyserer data, sammenstiller funn og trekker konklusjoner basert på bruk av både kvalitative og kvantitative tilnærminger og metoder i ett og samme forskningsprosjekt. Slik kan man oppnå både bredde og dybde i kunnskapsbidraget. | en_US |
dc.identifier.citation | Madsen, Birkeland, Borgen: Mixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskning. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlaget | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2318827 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/9788215064697-24-02 | |
dc.identifier.isbn | 9788215064680 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/35841 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Mixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskning | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |