Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMadsen, Siri Sollied
dc.contributor.authorBirkeland, Johanna
dc.contributor.authorBorgen, Jorunn Spord
dc.date.accessioned2024-11-27T08:24:51Z
dc.date.available2024-11-27T08:24:51Z
dc.date.issued2024-11-05
dc.description.abstractKapittelet presenterer de mest sentrale elementene i et mixed methods-design, og det redegjøres for mangfoldet innenfor denne måten å arbeide på. Ut fra et pragmatisk ståsted gir kapittelet et innblikk i hvordan slike studier kan tilføre merverdi når man forsker på komplekse menneskelige fenomener som barnehage. Mixed methods-design innebærer at forskeren samler og analyserer data, sammenstiller funn og trekker konklusjoner basert på bruk av både kvalitative og kvantitative tilnærminger og metoder i ett og samme forskningsprosjekt. Slik kan man oppnå både bredde og dybde i kunnskapsbidraget.en_US
dc.identifier.citationMadsen, Birkeland, Borgen: Mixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskning. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2318827
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215064697-24-02
dc.identifier.isbn9788215064680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35841
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleMixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskningen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)