dc.contributor.advisor | Vambheim, Vidar | |
dc.contributor.author | Kristiansen, Kristin | |
dc.date.accessioned | 2011-09-19T13:56:50Z | |
dc.date.available | 2011-09-19T13:56:50Z | |
dc.date.issued | 2011-06 | |
dc.description.abstract | I oppgaven redegjøres for begrepet og tilstanden mindfulness. Både mindfulness med opphav i Østens kontemplative tradisjon, og Ellen Langers vestlige mer kognitive mindfulness, defineres og utdypes. Videre diskuteres mindfulness i en pedagogisk sammenheng. Siste del av oppgaven er en spørreundersøkelse, der lærerne i Tromsøskoler sine erfaringer, holdninger og interesser relatert til kontemplativ pedagogikk og mindfulness, er kartlagt. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/3622 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_3338 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2011 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3901 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.subject | Spesialpedagogikk | en |
dc.title | Mindfulness i skolen : ABC, 123, samt elever i balanse | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |