ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Det helsevitenskapelige fakultet
  • Institutt for helse- og omsorgsfag
  • Artikler, rapporter og annet (helse- og omsorgsfag)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Det helsevitenskapelige fakultet
  • Institutt for helse- og omsorgsfag
  • Artikler, rapporter og annet (helse- og omsorgsfag)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sykepleiefaglig grunnlag i norske helsesykepleierutdanninger – en dybdeanalyse av pensuminnhold og abstraksjonsnivå

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/36518
DOI
https://doi.org/10.18261/ks.38.1.2
Thumbnail
Åpne
article.pdf (234.7Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2024-03-12
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Laholt, Hilde; Clancy, Anne Mary Gerard
Sammendrag
Background: Norwegian public health nursing education is a postgraduate education in health-promoting and preventive community nursing with a focus on children, young people (0–20 years) and their families. It has its theoretical foundations in public health and nursing. Research from 2021 showed a clear public health focus, while the nursing foundation was less visible.

Objectives: To explore the nursing content and abstraction levels in the reading lists from institutions that educate public health nurses in Norway.

Method: Using an exploratory and descriptive design, a thematic content analysis of the curriculum literature was conducted with a focus on nursing content and abstraction levels. The results showed that the majority of nursing texts were related to practice. Very few texts were ethical/philosophical texts with a higher level of abstraction.

Conclusion: There is a need for qualitative and quantitative studies that can shed light on the rationale behind the choice of curriculum content.

Forlag
Universitetsforlaget
Sitering
Laholt H, Clancy A. Sykepleiefaglig grunnlag i norske helsesykepleierutdanninger – en dybdeanalyse av pensuminnhold og abstraksjonsnivå. Klinisk Sygepleje. 2024;38:3-16
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (helse- og omsorgsfag) [842]
Copyright 2024 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring