CRC Sørreisa`s kartlagte interne omdømme våren 2006
Forfatter
Kraft, KyrreSammendrag
Den 28. november 2004 ble det bestemt i Forsvarsstaben at det skulle iverksettes et prosjekt som hadde som målsetting å bygge en plattform for systematisk merkebygging i Forsvaret. Prosjektet skulle med utgangspunkt i en monolittisk merkearkitektur utvikle en visuell identitet for Forsvaret som skulle omfatte merke/symbol, navnetrekk, typografi, fargepalett, illustrative elementer og bildestil. Videre så står det i iverksettingsdirektivet at: ’’Utvikling av forsvarsgrenvise og/eller avdelingsvise grafiske profiler skal opphøre med umiddelbar virkning”. Den nye visuelle profilen skal benyttes i all intern og ekstern kommunikasjon i hele Forsvarets Militære Organisasjon så snart den er implementert.
På bakgrunn av dette ønsker ledergruppen ved CRC Sørreisa å kartlegge, og på sikt videreutvikle CRC Sørreisa som en merkevare både nasjonalt og i NATO.
Forlag
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2006 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: