dc.contributor.author | Bjørkli, Siv Anita | |
dc.contributor.author | Isaksen Finstad, Stina | |
dc.contributor.author | Masdalen Bakken, Ann Kristin | |
dc.date.accessioned | 2025-04-16T10:34:11Z | |
dc.date.available | 2025-04-16T10:34:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.description.abstract | I dette kapittelet ser vi på hvordan en estetisk tilnærming til ei bildebok stimulerer førsteklassinger til å utforske skriftspråket når de skaper egne tekster i etterkant av litteraturopplevelsen. Vi følger en gruppe førsteklassinger gjennom et undervisningsopplegg rundt boka Nils på Njukčagáisá, og ser på hvordan oppdagende skriving i sammenheng med arbeid med boka er en meningsfull og motiverende aktivitet, der elevene aktivt er til stede i sin egen bokstavlæring og skriftspråksutvikling. | en_US |
dc.identifier.citation | Bjørkli, Isaksen Finstad, Masdalen Bakken: Litteraturopplevelse som utgangspunkt for utforskende skriving i 1. klasse. In: Isaksen B, Eriksen A. Kunsten å være til stede - estetiske innganger til begynneropplæringen, 2024. Fagbokforlaget | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2310903 | |
dc.identifier.isbn | 9788245049855 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/36913 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Fagbokforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | en_US |
dc.title | Litteraturopplevelse som utgangspunkt for utforskende skriving i 1. klasse | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |