Show simple item record

dc.contributor.authorBjørkli, Siv Anita
dc.contributor.authorIsaksen Finstad, Stina
dc.contributor.authorMasdalen Bakken, Ann Kristin
dc.date.accessioned2025-04-16T10:34:11Z
dc.date.available2025-04-16T10:34:11Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractI dette kapittelet ser vi på hvordan en estetisk tilnærming til ei bildebok stimulerer førsteklassinger til å utforske skriftspråket når de skaper egne tekster i etterkant av litteraturopplevelsen. Vi følger en gruppe førsteklassinger gjennom et undervisningsopplegg rundt boka Nils på Njukčagáisá, og ser på hvordan oppdagende skriving i sammenheng med arbeid med boka er en meningsfull og motiverende aktivitet, der elevene aktivt er til stede i sin egen bokstavlæring og skriftspråksutvikling.en_US
dc.identifier.citationBjørkli, Isaksen Finstad, Masdalen Bakken: Litteraturopplevelse som utgangspunkt for utforskende skriving i 1. klasse. In: Isaksen B, Eriksen A. Kunsten å være til stede - estetiske innganger til begynneropplæringen, 2024. Fagbokforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2310903
dc.identifier.isbn9788245049855
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/36913
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFagbokforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.titleLitteraturopplevelse som utgangspunkt for utforskende skriving i 1. klasseen_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record