Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNordvik, Marie Lindsjørn
dc.contributor.authorIsaksen, Caroline Ariadne
dc.date.accessioned2025-05-28T04:06:21Z
dc.date.available2025-05-28T04:06:21Z
dc.date.issued2025-03-03en
dc.description.abstractAvhandlingen er delt inn i to hovedproblemstillinger. Den første problemstillingen handler om hvordan retten til et «godt» psykososialt skolemiljø i opplæringsloven sikrer at barn og unge ikke havner i utenforskap. I denne sammenheng vil det problematiseres hvordan ordlyden «godt» skal tolkes, og hva det er som kan regnes som godt nok – etter gjeldende rett. Den andre problemstillingen tar for seg skole-hjem-samarbeidet, hvor det reises spørsmål om hvor grensene går mellom foreldrenes og skolens ansvar for at barn skal ha det bra.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/37158
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2025 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3902
dc.subjectMasteroppgaveen_US
dc.titleUtenforskap og retten til et «godt» psykososialt skolemiljø: Analyse av rettighetens virkning mot utenforskap og bidrag til et velfungerende skole-hjem-samarbeiden_US
dc.typeMastergradsoppgavenor
dc.typeMaster thesiseng


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)