Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJentoft, Rita
dc.contributor.authorFuru, Rigmor
dc.date.accessioned2025-06-23T07:56:27Z
dc.date.available2025-06-23T07:56:27Z
dc.date.issued2025-03-17
dc.description.abstractArtikkelen beskriver utviklingen av tverrprofesjonelle digitale undervisningsressurser innen bachelorutdanningene i sykepleie og ergoterapi. Med bakgrunn i økt fokus på tverrprofesjonelt samarbeid og betydningen av digital kompetanse i felles rammeplan for helse- og sosialfagutdanninger, beskrives lærersamarbeid på tvers av to profesjoner. Prosjektet inkluderer også studentinvolvering. I samarbeidet ble det digitale læringsverktøyet H5P benyttet i utviklingen av interaktiv undervisning om velferdsteknologi. Artikkelen belyser hva som kan fremme undervisernes digitale kompetanse og betydningen av et tverrprofesjonelt samarbeid i utviklingen av digitale læringsressurser. Lærersamarbeidet diskuteres i lys av teorier om praksisfellesskap og hvilke faktorer som kan påvirke en vellykket utvikling av studentaktive undervisningsressurser. I prosjektet ble det identifisert at et felles utgangspunkt for tverrprofesjonelt samarbeid mellom ergoterapi og sykepleie, basert på felles læringsutbyttebeskrivelser hadde betydning for samarbeidet. Samarbeidet ga en trygg arena for kunnskapsdeling og inspirerte til utvikling av felles digitale læringsressurser, og deltakernes engasjement og gjensidige respekt for hverandres fagfelt bidro til ideutveksling og utvikling av disse.en_US
dc.descriptionSource at <a href=https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/6336>https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/6336</a>.en_US
dc.identifier.citationJentoft, Furu. Tverrprofesjonelt samarbeid i utvikling av digitale lærings- og undervisningsressurser i helsefag. Læring om læring. 2025;13-2025(No1)en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2384529
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/37310
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNU Open Access Journalsen_US
dc.relation.journalLæring om læring
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2025 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.titleTverrprofesjonelt samarbeid i utvikling av digitale lærings- og undervisningsressurser i helsefagen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)