dc.contributor.advisor | Edvardsen, Edmund | |
dc.contributor.author | Jørgensen, Jarle | |
dc.date.accessioned | 2012-06-26T10:15:01Z | |
dc.date.available | 2012-06-26T10:15:01Z | |
dc.date.issued | 2012-05-15 | |
dc.description.abstract | I et stadig mer teoretisk og utdanningsfiksert miljø forsøker jeg her å vise til viktigheten av praktisk tilnærming som læringsform i enkelte yrker, spesielt i et maritimt miljø, men eksempelvis er det like viktig på operasjonssalen eller hos tannlegen. Deltakelse, sosialisering, samhandling og fortelling som opplæringsmetode er langt mer viktig en det fremstilles i mange yrker. Bourdieus habitusbegrep blir diskutert i lag med Wittgensteins språkspillteori, Meløes tre stadier av blikk og Edvardsens sam-stendighet er alle viktige bidrag til å vise hvordan sosialisering er vesentlig i mange yrker hvor kunnskap er i fokus som fysisk kapital, altså å faktisk kunne noe særegent med kroppsliggjort kunnskap. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/4292 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_4020 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2012 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en |
dc.subject | Sjømannskap | en |
dc.subject | samhandling | en |
dc.subject | erfaringslæring | en |
dc.subject | kunnskapsoverføring | en |
dc.subject | sosialisering | en |
dc.title | Hva er godt sjømannskap : og hvordan oppnå dette? | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |