dc.contributor.advisor | Høgmo, Asle Magnus | |
dc.contributor.author | Riise, Geir Asmund Grønning | |
dc.date.accessioned | 2012-06-26T11:26:59Z | |
dc.date.available | 2012-06-26T11:26:59Z | |
dc.date.issued | 2012-05-15 | |
dc.description.abstract | Temaet for denne oppgaven er de livskarrierene deltakerne i prosjektet Musikk i fengsel og frihet har generert, og hvilken habiliterende effekt den musikalske kompetansen de tilegner seg gjennom deltakelsen har. Gjennom informantenes livshistorier får vi et innblikk i hvordan livet deres har utviklet seg og noen av de utfordringene de har møtt underveis. Hvem er de? Hvordan blir de møtt i samfunnet? Og ikke minst, hvordan kan de finne sin en plass i samfunnet? Oppgaven tar for seg hvordan informantenes livskarriere genereres, hvordan deres livskarrierer kan sees som en funksjonsnedsettelse eller -vanske, og hvordan musikk som kapital kan ha en habiliterende effekt. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/4294 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_4021 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2012 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en |
dc.title | Musikkopplæring i fengsel : musikk som habilitering | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |