Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGjerde, Willy
dc.contributor.advisorBrox, Hilde
dc.contributor.authorSortland, Lars-Petter Nordby
dc.date.accessioned2014-06-19T10:35:56Z
dc.date.available2014-06-19T10:35:56Z
dc.date.issued2014-05-16
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg digitale ferdigheter i historiefaget. Det jeg ønsket å finne ut av, var om det ble undervist i det som er vedtatt at det skal undervises i. Med andre ord om kompetansemålene om digitale ferdigheter blir fokusert på. Dette ønsket jeg å finne ut ved å gjennomføre spørreundersøkelser i skolen, ikke av lærerne, men elevene. Hadde dette vært en større oppgave, ville jeg fokusert på både elevene og lærerne. Men jeg måtte altså velge, og jeg ønsket derfor å se i hvilken digital kunnskap- og kompetanse elevene satt igjen med etter den videregående opplæringen. I tråd med mye av dagens forskning, så ser det ikke ut til at satsingen på digitale ferdigheter er spesielt vellykket. Det er store gap mellom det som Kunnskapsløftet har satt som mål at elevene skal kunne, og hva elevene faktisk kan. Det kan diskuteres om det skyldes lærernes manglende kompetanse eller andre årsaker.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6395
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6023
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHIS-3905en
dc.subjectHistorieen
dc.subjectdigitale ferdigheteren
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Historie: 070en
dc.titleMøtet mellom digitale ferdigheter og kildekritikken
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)