Arbeid med barn med særskilte behov og barn i krise; En kvalitativ studie i en SOS-barnehage i Sør-Afrika
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/6575Date
2014-05-15Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Meyer, ChristelAbstract
Formålet med denne masteroppgaven er å gjøre en beskrivende kvalitativ studie av lærerrollen i en SOS-barnehage som har mange års praktisk erfaring med å arbeide med barn som har blitt forlatt, utsatt for omsorgssvikt, vold og seksuelle overgrep, barn som er berørt av rusmisbruk og HIV/AIDS i nær familie. Oppgaven omhandler lærernes opplevelse av sin egen rolle og rammene rundt barnehagen i arbeid med barn som har vært og er i krise. Det fokuseres spesielt på hvilke utfordinger de møter, hvordan de arbeider med barn i krise i etterkant av at krisen er avdekt, hvordan de opplever å arbeide ut fra deres forutsetninger og hvordan jobben påvirker lærerne. Oppgaven tar også for seg ulike faktorer som er overførbare til arbeidet med barn i krise i norske barnehager også.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2014 The Author(s)
The following license file are associated with this item: