dc.contributor.advisor | Isaksen, Torbjørn | |
dc.contributor.author | Stenersen, Bjarne | |
dc.date.accessioned | 2014-09-02T06:39:45Z | |
dc.date.available | 2014-09-02T06:39:45Z | |
dc.date.issued | 2014-05-14 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar sikte på å vise en måte å utnytte hverdagssituasjoner i barnehagen for å utvikle personalets kompetanse. Oppgaven henter empiri fra et utviklingsprosjekt om likestilling og likeverdsarbeid i to barnehager i Troms. I prosjektet har personalet arbeidet med mikroprosjekter, hvor de blant annet dokumenterte hverdagssituasjoner. Personalet brukte dokumentasjonene som grunnlag for kritisk refleksjon, og refleksjonen har rettet seg mot hvordan barnehagen arbeider med likeverd og likestilling for barna. I oppgaven vil jeg drøfte forhold som arbeidsplasslæring med vekt på uformelle, strukturerte/ustrukturerte og tilfeldige læringssituasjoner. Jeg vil også drøfte hvordan kritisk refleksjon kan danne grunnlag for kompetanseutvikling for alle de ansatte i barnehagen. Jeg vil til slutt drøfte hvordan barnehagen kan skape en struktur for å utnytte tilfeldige og spontane situasjoner til å utvikle personalets kompetanse. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/6596 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_6199 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2014 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en |
dc.title | Hva kan jeg lære i dag?
Om arbeidsplasslæring i barnehagen ved bruk av mikroprosjekter som metode | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |