Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorIsaksen, Torbjørn
dc.contributor.authorStenersen, Bjarne
dc.date.accessioned2014-09-02T06:39:45Z
dc.date.available2014-09-02T06:39:45Z
dc.date.issued2014-05-14
dc.description.abstractOppgaven tar sikte på å vise en måte å utnytte hverdagssituasjoner i barnehagen for å utvikle personalets kompetanse. Oppgaven henter empiri fra et utviklingsprosjekt om likestilling og likeverdsarbeid i to barnehager i Troms. I prosjektet har personalet arbeidet med mikroprosjekter, hvor de blant annet dokumenterte hverdagssituasjoner. Personalet brukte dokumentasjonene som grunnlag for kritisk refleksjon, og refleksjonen har rettet seg mot hvordan barnehagen arbeider med likeverd og likestilling for barna. I oppgaven vil jeg drøfte forhold som arbeidsplasslæring med vekt på uformelle, strukturerte/ustrukturerte og tilfeldige læringssituasjoner. Jeg vil også drøfte hvordan kritisk refleksjon kan danne grunnlag for kompetanseutvikling for alle de ansatte i barnehagen. Jeg vil til slutt drøfte hvordan barnehagen kan skape en struktur for å utnytte tilfeldige og spontane situasjoner til å utvikle personalets kompetanse.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6596
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6199
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3900en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en
dc.titleHva kan jeg lære i dag? Om arbeidsplasslæring i barnehagen ved bruk av mikroprosjekter som metodeen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)