Show simple item record

dc.contributor.advisorSkinningsrud, Tone
dc.contributor.authorEllingsen, Stine
dc.date.accessioned2014-09-02T06:49:09Z
dc.date.available2014-09-02T06:49:09Z
dc.date.issued2014-05-12
dc.description.abstractOppgaven er et teoretisk arbeid som fremmer kritisk tenking rundt prosesser og mekanismer som styrer praksis i utdanningssystemet.Tema er hvorfor skoleplikt opprettholdes overfor unge som ikke alltid synes å kunne nyttegjøre seg av skolegang. Avhandlingen analyserer diskurser i forhold til likhet og skoleplikt i lys av et samfunn som består av ulikhet og hvor avvik fra normer om psykisk helse blir mer vanlig.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6597
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6200
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.subject.courseIDPED-3900en
dc.subjectPedagogikken
dc.subjectLikheten
dc.subjectUlikheten
dc.subjectSkoleplikten
dc.subjectSkoleretten
dc.subjectPsykisk helseen
dc.subjectMaktrelasjoneren
dc.subjectFremmedgjøringen
dc.subjectDehumaniseringen
dc.subjectPaternalismeen
dc.subjectSamfunnsøkonomien
dc.subjectTilpasset opplæringen
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en
dc.titleSkolerett og skoleplikt i lys av ulikhet – En teoretisk drøftingen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record