Show simple item record

dc.contributor.advisorLie, Markus
dc.contributor.authorJohansen, Kristoffer
dc.date.accessioned2015-05-07T06:24:25Z
dc.date.available2015-05-07T06:24:25Z
dc.date.issued2014-05-03
dc.description.abstractDen 13. juni 2013 tok Høyesterett stilling til om forbrukere kan gjøre mangelsinnsigelser gjeldende mot selgers utbedringsarbeid etter den absolutte reklamasjonsfristens utløp. Dommen har prinsipiell betydning for forbrukervernets omfang. I denne avhandlingen vil det redegjøres for dommens betydning for rettstilstanden, og hvordan dommens begrunnelse påvirker forbrukervernet. Avhandlingen omhandler både forbrukerkjøpsrettslige og foreldelsesrettslige problemstillinger knyttet til mislykket utbedring.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7652
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7240
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3902en_US
dc.subjectForbrukerkjøpsretten_US
dc.subjectObligasjonsretten_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340en_US
dc.titleReklamasjon og foreldelse i forbrukerkjøp etter mislykket utbedringen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)