Show simple item record

dc.contributor.advisorSkogdal, Signhild
dc.contributor.authorNilsen, Linda Flage
dc.date.accessioned2015-05-15T09:17:51Z
dc.date.available2015-05-15T09:17:51Z
dc.date.issued2014-06-29
dc.description.abstractSkolen har vært med på mange endringer opp gjennom tidene, og endringene har vært store. Vi har vært gjennom en tid der noen ble ekskludert fordi de ikke ble ansett som utdanningsdyktige, til en tid der alle skulle integreres i den ordinære skolen, til der vi er i dag. En inkluderende skole. En skole der det skal være plass til alle, der alle kan få utvikle seg ut fra sine behov og forutsetninger. I dag skal alle i skolen inkluderes og være en del av fellesskapet, faglig, sosialt og kulturelt, uavhengig av forutsetninger. Inkludering er komplekst og omfattende, men det er ingen fasitsvar for hvordan man skal gjøre det, og hva som er det rette. Hvordan skolene oppnår inkludering eller ikke, blir opp til den enkelte skolen. De ansatte ved skolen jeg har intervjuet har etter mange års prøving og feiling, nå funnet en måte å inkludere alle elevene i fellesskapet som fungerer for dem. De opplever nå at elevene trives bedre på skolen, og har en positiv utvikling både faglig og sosialt.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7677
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7262
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.subject.courseIDSPEMG_06-7en_US
dc.subjectInkluderingen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US
dc.titleInkludering i skolen? - kan elevene sies å være inkludert i et segregert tilbud?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record