dc.contributor.advisor | Rønbeck, Ann-Elise | |
dc.contributor.author | Østigård, Bjørnar Hansen | |
dc.date.accessioned | 2015-07-21T11:47:24Z | |
dc.date.available | 2015-07-21T11:47:24Z | |
dc.date.issued | 2014-12-18 | |
dc.description.abstract | Hvordan arbeides det på skoler for å fremme tilpasset opplæring og inkludering for spesialundervisningselever? Det er gjort intervju av rektorer på tre ulike ungdomsskoler for å undersøke hvordan det på ledelsesnivå arbeides med tilpasset opplæring og inkludering for spesialundervisningselever. Skolene har ulike tilnærminger i forhold til å imøtekomme dette. Oppgaven viser blant annet at rektors rolle er avgjørende i forhold til at skolen skal lykkes i arbeidet med disse prinsippene. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/7864 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_7453 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2014 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | SPEMG_06-7 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | en_US |
dc.subject | Tilpasset opplæring | en_US |
dc.title | Rektors arbeid med tilpasset opplæring og inkludering. Hvordan arbeides det på skoler for å fremme tilpasset opplæring og inkludering for spesialundervisningselever? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |