Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOlsen, Mirjam Harkestad
dc.contributor.authorMathisen, Alf Rune Planting
dc.date.accessioned2015-08-26T12:59:06Z
dc.date.available2015-08-26T12:59:06Z
dc.date.issued2015-06-17
dc.description.abstractFormålet med denne case-studien er å undersøke om elever med høy måloppnåelse opplever faglig inkludering i skolehverdagen sin og elevens opplevelse av lærerens rolle for motivasjon av læring. Elevenes synspunkter på hvordan de selv mener skolen best kan tilrettelegge i best mulig grad for at elever med høy måloppnåelse oppnår mestring og utfordringer på sitt nivå. Hva er faglig inkludering i et elevperspektiv, hvordan påvirker vurdering sammenhengen mellom høy måloppnåelse og opplevelsen av faglig inkludering og hvordan påvirker motivasjonen sammenhengen mellom høy måloppnåelse og opplevelsen av faglig inkludering? Disse tre forskerspørsmålene skal svare på problemstillingen: Hvilken sammenheng er det mellom høy måloppnåelse og elevenes opplevelse av å være faglig inkludert?en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7985
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7566
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSPEMG_06-7en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US
dc.titleEn del av helheten? Hvordan elever med høy måloppnåelse opplever å være faglig inkluderten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)