Show simple item record

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.authorAndersen, Anja Strand
dc.date.accessioned2016-05-19T11:50:20Z
dc.date.available2016-05-19T11:50:20Z
dc.date.issued2015-10-29
dc.description.abstractI denne oppgaven er fokuset grammatikk, og jeg har gitt ei grundig innføring av spanske substantiv, og også samsvarsbøyning med adjektiv. Hvordan lærer elever spansk grammatikk? Her med fokus på substantiv og adjektiv. Didaktisk opplegg for dette er utprøvd i klasse, resultatene kartlagt og analysert, og mer tilrettelagt didaktikk foreslått med utgangspunkt i metodiske og strategiske modeller. Målet er å få til større bevissthet rundt elevers læring, og hvilke stragier som tas i bruk. Resultatene fra kartlegging i klasse viser at elevene bruker formelle, semantiske og pragmatiske strategier når de jobber med språklæring. De elevene som kan ta i bruk flere på samme tid, viser å ha størst læringsutbytte. Hvordan tilrettelegger læreren sin undervisning med utgangspunkt i dette? Forslag til didaktisk opplegg er presentert med tanke på ei heterogen elevgruppe.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9197
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_8759
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.subject.courseIDSPA-3991
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.titleUn estudio sobre las estrategias y la metodología más adecuadas en la didáctica española con relación a la flexión nominal y adjetival. ¿Cómo se aprende mejor?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record