Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEriksen, Sissel
dc.contributor.authorBauge, Gro Ekestad
dc.date.accessioned2016-08-31T11:22:10Z
dc.date.available2016-08-31T11:22:10Z
dc.date.issued2016-05-15
dc.description.abstractDenne oppgåva tar for seg fråfall i vidaregåande opplæring. Hovudproblemstillinga er: Korleis har fenomenet fråfall kome til uttrykk i utdanningspolitiske dokument? Kva konsekvensar får dette for kunnskapssamfunnet? Og for å nærma meg denne har eg tatt i bruk to forskingsspørsmål: Kva har vert måla og prinsippa for utdanningsreformer dei siste 25 åra? Og kva tiltak har blitt satt i gang for å løyse/betre utfordringa med fråfall i vidaregåande opplæring? Det empiriske materialet har vore tre stortingsmeldingar: Kunnskap og kyndighet (1991-1992), Kultur for læring (2003-2004) og På rett vei (2012-2013). Den metodiske tilnærminga er ei sosiologisk dokumentanalyse. Hovudfokuset har vore ei innhaldsanalyse, men har også tatt i bruk idéanalyse. Det teorietiske aspektet av oppgåva har basert seg på blant anna kunnskapssosiologi då nærare bestemt Berger og Luckmann (1966) sin teori og sosialkonstruktivisme. Det er også gjort reie for teoriar om informasjons- og kunnskapssamfunnet og teoriar for å forklare ulikskap i utdanning, derunder Pierre Bourdieu, Raymond Boudon og Paul Willis. Analysen viser at strukturen, måla, prinsippa og tiltaka i utdanningssystemet, i stor grad er bygd på den same strukturen, dei same måla, dei same prinsippa og dei same tiltaka for utdanning som blei føreslått i Kunnskap og kyndigheit (1991-1992) og innført i Reform 94. Fråfall blir uttrykt negativt i stortingsmeldingane, og blir framstilt som eit problem i Kultur for læring (2003-2004) og På rett vei (2012-2013). Dette er med på å støtte det aukande problemfokuset som samfunnet har på fråfall. Problemfokuset skaper også konsekvensar for kunnskapssamfunnet og legge føringar på korleis fråfall blir forstått og jobba med i dag. Ein må bevege seg vekk frå problemfokuset og slutte å framstille fråfall som noko som kun er negativt.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9625
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_9158
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSOS-3980
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Sociology: 220en_US
dc.subjectfråfallen_US
dc.subjectdokumentanalyseen_US
dc.subjectvidaregåande opplæringen_US
dc.subjectstortingsmeldingaren_US
dc.subjectBerger og Luckmannen_US
dc.subjectBourdieuen_US
dc.subjectKunnskap og kyndigheten_US
dc.subjectKultur for læringen_US
dc.subjectPå rett veien_US
dc.titleFråfall i vidaregåande opplæring. Ein sosiologisk dokumentanalyse av framstillingar av fråfall i eit utval stortingsmeldingaren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)