Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.advisorJensen, Tove Beate
dc.contributor.authorOpphus, Berit
dc.date.accessioned2016-09-19T09:45:40Z
dc.date.available2016-09-19T09:45:40Z
dc.date.issued2016-05-12
dc.description.abstractI denne avhandlingen har jeg tatt for meg de spanske verbene ‘ser’ og ‘estar’ i et didaktisk perspektiv. Begge verbene tilsvarer det norske ‘å være’, men bruken av dem avhenger av kontekst for å kunne gi reell mening. I forbindelse med denne oppgaven har jeg gjennomført ulike undervisningsopplegg for å lære elever i en 10.klasse (spansk nivå 1) hovedforskjellene på disse verbene og grunnleggende regler for når det ene eller det andre verbet skal brukes. I forbindelse med grammatikkundervisningen finnes spesielt to motstridende tilnærmingsmåter, induktive og deduktive metoder, som begge blir favorisert på hver sin måte. Ved utarbeidelse av undervisningsoppleggene ønsket jeg å kombinere begge tilnærmingene for å undersøke om en variasjon mellom disse metodene ville virke gunstig på elevenes læring. I dette arbeidet har jeg forsøkt å kartlegge hvilke elementer som virker utfordrende for elevene og foreslått løsninger på hvordan man kan utvikle dette.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9715
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSPA-3980
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleLa enseñanza de 'ser' y 'estar' en español como lengua extranjera: desafíos y métodosen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)