Show simple item record

dc.contributor.advisorHøier, Jorun
dc.contributor.authorSolhaug, Ida Kristine
dc.date.accessioned2016-10-20T12:13:16Z
dc.date.available2016-10-20T12:13:16Z
dc.date.issued2016-05-17
dc.description.abstractI denne studien har jeg undersøkt hvordan fire universiteter og høyskoler tilrettelegger for studenter med dysleksi og hvordan to studenter opplever tilrettelegging der de studerer. Jeg analyserte de fire lærestedenes hjemmesider og intervjuet to studenter som har dysleksi. Resultatene viste at tilrettelegging ved ulike læresteder er varierende. Noen tilbyr mange former for tilrettelegging både ved eksamen og i studiehverdagen ellers, mens andre læresteder viste til færre tilretteleggingsformer. Begge de to studentene jeg intervjuet ønsket å få eksamen tilrettelagt i form av å få ha den muntlig, men ingen av dem uttrykte ønske om tilrettelegging i skolehverdagen utenom eksamenssituasjonen.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9867
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subject.courseIDLOG-3900
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.titleDysleksi i høyere utdanning. En kvalitativ studie av fire studiesteders tilrettelegging og to studenters erfaringeren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record