dc.contributor.advisor | Brekke, Mary | |
dc.contributor.author | Fagervik, Andreas | |
dc.date.accessioned | 2016-12-14T08:56:34Z | |
dc.date.available | 2016-12-14T08:56:34Z | |
dc.date.issued | 2016-11-01 | |
dc.description.abstract | Formålet med studien har vært å sette fokus på veiledningsforholdet mellom leder og deltager i arbeidstrening.
Problemstilling og forskningsspørsmål: Hvordan etableres og gjennomføres et veiledningsforhold mellom leder og deltager i arbeidstrening?
Forskningsspørsmålene sentrerer rundt leders opplevelse av å veilede en deltager i arbeidstrening innenfor tiltakets rammer og betingelser, samt hvordan deltagers perspektiv ivaretas på beste måte.
Teori: Oppgavens teoretiske grunnlag bygger på teorier omkring veiledning og mentorskap, sosiale forhold og relasjoner, læring i praksis og ledelse.
Metode: Oppgaven er en empirisk studie. For å belyse problemstillingen har to tiltaksarrangører for arbeidstrening i ordinær virksomhet blitt intervjuet.
Resultater: Funnene i denne studien indikerer at lederne har utviklet ny forståelse av å veilede en deltager i arbeidstrening. De indikerer også at veiledningen som foregår innenfor denne konteksten, er helt særegen på grunn av de spesielle rammene som veiledningen foregår innenfor. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/10037 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2016 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en_US |
dc.title | Veiledning innenfor arbeidstrening. En kvalitativ casestudie av veiledningsforholdet mellom leder og deltager i arbeidstrening | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |