Show simple item record

dc.contributor.advisorNergård, Jens-Ivar
dc.contributor.authorSárgon, Sollaug
dc.date.accessioned2007-06-22T11:33:31Z
dc.date.available2007-06-22T11:33:31Z
dc.date.issued2007-06-26
dc.description.abstractStudie av hvordan tre eldre samer som har tapt skolegang på grunn av fornorskningspolitikk og andre verdenskrig opplever seg selv og sine muligheter og begrensninger, hvordan de takler utfordringene i hverdagen og hvilke behov de har per i dag. Opplevelser og reaksjonene i voksen alder vil bli sett i forhold til opplevelser i skolen og på internatet. Skole- og internaterfaringene vil kunne ha betydning både for hvordan de eldre samene tolker, opplever og handler i ulike situasjoner.en
dc.format.extent379399 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/1061
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_904
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2007 The Author(s)
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en
dc.subjectfornorskningspolitikken
dc.subjectassimiliseringen
dc.subjectsameren
dc.subjectinternaten
dc.subjectskoleen
dc.subjectspråken
dc.subjectidentiteten
dc.subjecttapt skolegangen
dc.subjectUSKAVen
dc.titleKonsekvenser av statens fornorskningspolitikk - med fokus på tapt skolegang under andre verdenskrigen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record