Forandre for å bevare. En studie av Vinmonopolets omdømmefremmende arbeid sett i lys av ”Fombrun & Van Riel” sine fem stjernekvaliteter.
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/10836View/ Open
STV 3906 kandidatnummer 8 MBA-masteroppgave Jørgen Hansson Eng,15.11.2016 (PDF)
Date
2016-11-15Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Eng, Jørgen HanssonAbstract
Vinmonopolet har de siste årene vunnet flere store omdømmemålinger. At et alkoholmonopol hvis fremste oppgave er å begrense det norske alkoholkonsumet er blant Norges mest populære organisasjoner er spesielt, og noe som jeg mener det er interessant å forske på.
Masteroppgaven tar sikte på å beskrive og drøfte Vinmonopolet i lys av stjernekvalitetene til Fombrun og van Riel (2004). Dette for å undersøke om den høye scoren på omdømmemålingene kan ha sammenheng med hvordan man fremstår på de nøkkelparametere Fombrun og Van Riel trekker frem som fundamentale for en organisasjons omdømme og suksess.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2016 The Author(s)
The following license file are associated with this item: