Trafikkopplæring for elever med sosiale vansker. Gis det noen form for spesialundervisning innenfor trafikkopplæring til elever med sosiale vansker?
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/11452Date
2017-05-15Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Birkeland, Toril FagerliAbstract
Denne oppgaven handler om hvorvidt elever med sosiale vansker får noen form for tilrettelagt undervisning innenfor trafikkopplæring. For å finne ut det har jeg foretatt en kvalitativ undersøkelse, hvor jeg har intervjuet tretten trafikklærere. Spørsmålene som har blitt stilt er hvorvidt trafikklærerne tilrettelegger undervisningen spesielt ut i fra disse elevenes behov. Sosiale vansker i denne sammenhengen forstås som for eksempel sosial angst, traumer, ulike diagnoser, vanskelig oppvekst og kulturproblemer. Resultatet viser at det er stor vilje til tilrettelegging, men at det ikke er noen spesielle føringer for hvordan dette skal gjøres.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2017 The Author(s)
The following license file are associated with this item: