Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMaxwell, Gregor
dc.contributor.authorBirkeland, Toril Fagerli
dc.date.accessioned2017-09-14T13:51:40Z
dc.date.available2017-09-14T13:51:40Z
dc.date.issued2017-05-15
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvorvidt elever med sosiale vansker får noen form for tilrettelagt undervisning innenfor trafikkopplæring. For å finne ut det har jeg foretatt en kvalitativ undersøkelse, hvor jeg har intervjuet tretten trafikklærere. Spørsmålene som har blitt stilt er hvorvidt trafikklærerne tilrettelegger undervisningen spesielt ut i fra disse elevenes behov. Sosiale vansker i denne sammenhengen forstås som for eksempel sosial angst, traumer, ulike diagnoser, vanskelig oppvekst og kulturproblemer. Resultatet viser at det er stor vilje til tilrettelegging, men at det ikke er noen spesielle føringer for hvordan dette skal gjøres.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11452
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3901
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US
dc.titleTrafikkopplæring for elever med sosiale vansker. Gis det noen form for spesialundervisning innenfor trafikkopplæring til elever med sosiale vansker?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)