Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRønningsbakk, Lisbet
dc.contributor.authorAngell, Lisa Arvida
dc.date.accessioned2017-09-27T08:18:39Z
dc.date.available2017-09-27T08:18:39Z
dc.date.issued2017-05-06
dc.description.abstractI denne masteroppgaven har jeg gjennomført en kvantitativ undersøkelse i form av en survey. Jeg har undersøkt hvordan 110 foreldre oppfatter og bruker arbeidsplanen som elvene får fra skolen, og hva arbeidsplanene inneholder. For å finne svar på problemstillinga måtte jeg gå inn i teorien og undersøke hvor arbeidsplanene kom fra, hva som var intensjonen da de ble innført, og se dette i sammenheng med resultatene fra undersøkelsen. Jeg har funnet ut at arbeidsplaner brukes svært mye, og at foreldrene jevnt over er fornøyde og positive til både arbeidsplanen og skolen for øvrig. Men, funnene viser også at skolen sjelden avklarer med foreldrene hvilke forventinger som er knyttet til arbeidsplanen. Det er også sjelden foreldrene får komme med innspill. Det interessante er at foreldrene på sin side ikke synes å oppfatte dette som et savn – de synes det er helt ok.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11545
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectProfesjonsfagen_US
dc.subjectArbeidsplanen_US
dc.subjectSkole-hjem samarbeiden_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.titleHelt OK. En kvantitativ studie av hvordan foreldrene oppfatter arbeidsplanenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)