Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBartnæs, Morten
dc.contributor.authorRehnlund, Rebecca Yvonn
dc.date.accessioned2017-09-29T12:18:32Z
dc.date.available2017-09-29T12:18:32Z
dc.date.issued2017-05-13
dc.description.abstractDette masterprosjektet tar utgangspunkt i problemstillingen «Hvilken status har prosessorientert skriving blant lærere i tromsøskolen?» For å kunne besvare denne problemstillingen valgte jeg å ta i bruk en kvalitativ metode, nemlig semistrukturert intervju. Tanken bak å velge denne metoden var å få en mulighet til et dypdykk i lærernes tanker og refleksjoner rundt prosessorientert skrivepedagogikk. Jeg endte opp med et utvalg på tre informanter, som alle jobber som norsklærere ved forskjellige skoler i Tromsø. Mitt datamateriale er for lite til å generalisere, men funnene vil likevel kunne være med å peke på tendenser. Konklusjonen blir da at det lever mange forståelser av prosessorientert skriving, og denne metoden blir brukt på mange forskjellige måter. Hva man legger i begrepet prosessorientert skriving er personavhengig (avhengig av læreren), men også teoretikeravhengig. Det vil derfor være vanskelig å si noe om hvilken status prosessorientert skriving faktisk har blant lærere i tromsøskolen.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11590
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3904
dc.subjectprosessorienterten_US
dc.subjectprosessen_US
dc.subjectprosessorientert skrivingen_US
dc.subjectskrivingen_US
dc.subjectnorskdidaktikken_US
dc.subjectPOSen_US
dc.subjectvurdering for læringen_US
dc.subjectformativ vurderingen_US
dc.subjectunderveisvurderingen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleProsessorientert skrivepedagogikk. En kvalitativ undersøkelse om norsklæreres erfaringer og refleksjoneren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)