Viser treff 184-186 av 186

    • Voksne som stammer sin opplevelse av stammingens- og stammebehandlingens innvirkning på livskvaliteten 

      Kjerstad, Ingvild; Øvrelid, Kathrine (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2016-05-14)
      Stamming innvirker på mange sider av en persons liv. Personer som stammer kan oppleve det som en utfordring å passe inn i dagens samfunn, fordi de kan oppleve at de skiller seg ut fra sine medelever og kollegaer. Vårt utgangspunkt for masteroppgaven var å få et innblikk i hvordan logopeder kan bidra til at personer som stammer kan oppleve en bedring i sin livskvalitet. Formålet har vært å belyse ...
    • Voksnes læring i arbeidslivet : En pilotundersøkelse om deltakelse i utviklingsarbeidet "De utrolige årene" 

      Isaksen, Linda-Carina; Isaksen, Marie (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2013-05-15)
      Vi har undersøkt om deltakelse i DUÅ har resultert i læring med påfølgende endring av handling. Undersøkelsen viser at deltakerne har lært i "stor grad", og er dermed satt i stand til å gjøre endringer i praksis. Den ene faktoren som skiller seg ut og antas å være styrende for grad av læring er holdning. Dess mer posistiv en er til programmet, dess mer lærer en. Vi antar at den positive holdningen ...
    • Voksnes læring på arbeidsplassen. En kvalitativ studie av voksenlæring, sett i lys av prosjektet Tidlig innsats 

      Daniloff, Merete; Andersen, Mariann (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-04-12)
      Hvordan kan vi forstå voksnes læring på arbeidsplassen gjennom å bruke prosjektet tidlig innsats som eksempel? Vi tar utgangspunkt i teoretikerne Lave og Wenger med fokus på situert læring og praksisfellesskap og Knud Illeris forståelse av den voksne som lærende. Tidlig innsats er et prosjekt i Alta kommune som skal lære pedagogisk personale å gi barn som trenger det en tidlig innsats for å forebygge ...