Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolmbukt, Tove Elinor
dc.contributor.authorSon, Minjeong
dc.date.accessioned2018-07-26T12:17:50Z
dc.date.available2018-07-26T12:17:50Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractHovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen, med fokus på undervisning i engelsk grammatikk og uttale i lys av teori om språklæring. Viktige parter i arbeidet er Universitetsskoleprosjektet ved UiT, faglærere ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT og studenter i mastergradsprogram i lærerutdanning. Datagrunnlaget i prosjektet er hentet fra spørreundersøkelser blant deltakende masterstudenter, og funnene tyder på at «praksisopplegg» som strategi kan være positive bidrag i studentenes forberedelse til å undervise i engelsk språken_US
dc.descriptionSource at <a href=https://fou.portfolio.no/> https://fou.portfolio.no/</a>.en_US
dc.identifier.citationHolmbukt, T.E. & Son, M. (2017). Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget. Tidskriftet FoU i praksis, 2, 75-93.en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1515546
dc.identifier.issn1504-6893
dc.identifier.issn1890-6990
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/13286
dc.language.isonoben_US
dc.publisherAkademika Forlagen_US
dc.relation.journalFoU i praksis
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectlærerutdanningen_US
dc.subjectgrammatikkundervisning i engelsken_US
dc.subjectteori–praksis integrasjonen_US
dc.subjectspråklæringen_US
dc.titlePraksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfageten_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel