ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Outdoor chemistry in teacher education – a case study about finding carbohydrates in nature

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/13961
DOI
https://doi.org/10.7557/13.4417
Thumbnail
Åpne
article.pdf (431.5Kb)
Publisher's version (PDF)
Dato
2018-09-17
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Höper, Jan; Køller, Hans-Georg
Sammendrag
In this case study, we describe an inquiry-based approach to enhancing tuition in chemistry by taking student teachers out of the lab and into nature. We used video observation and interviews to gain insight into student teachers’ expectations and experiences of such fieldwork. Through thematic analysis, we found that the participants perceived the approach as individually relevant and worthy of integrating as a teaching method in future practice. Further, we discussed challenges presented by outdoor chemistry and ways to overcome these. Overall, we show that fieldwork in chemistry contributed to a better understanding of chemistry as an integral part of nature.
Beskrivelse
Source at https://doi.org/10.31129/LUMAT.6.2.314.
Forlag
LUMA Centre Finland
Sitering
Höper, J. & Køller, H.-G. (2018). Outdoor chemistry in teacher education – a case study about finding carbohydrates in nature . LUMAT: Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 6(2), 27-45. https://doi.org/10.31129/LUMAT.6.2.314
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring