Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHolen, Frank
dc.contributor.authorAas, Arnold
dc.contributor.authorDaae, Hans Christian
dc.date.accessioned2019-03-18T10:31:42Z
dc.date.available2019-03-18T10:31:42Z
dc.date.issued2018-12-14
dc.description.abstractDenne oppgaven har til hensikt å gi et bidrag til kunnskap om hvordan ledelse i skolen kan påvirke elevenes læring og resultater. Målet med studien er altså å undersøke om skoleledelse gjør en forskjell. Det har vi gjort gjennom å undersøke problemstillingen: Er det sammenheng mellom ledelse og elevenes resultater. Vi har studert et utvalg artikler for å finne dokumenterte sammenhenger mellom ledelse og elevenes resultater. I de undersøkelsene vi har studert, er elevenes resultater representert ved vurdering av faglige resultater fra standardiserte tester. Vi har undersøkt om forskjell i rektors karakter, lederform og satsning på ulike elementer innen ledelsesområder påvirker elevenes resultater. Litteraturen vi har undersøkt gir indikasjoner på at det finnes sammenheng mellom ledelse og elevenes resultater.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/15011
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3910
dc.subjectVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242en_US
dc.subjectStrategisk ledelse og økonomien_US
dc.titleEn rektors guide til ledelsesuniverset! En litteraturstudie om sammenhengen mellom ledelse og elevenes resultateren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)