Show simple item record

dc.contributor.advisorOlsen, Svein Ottar
dc.contributor.authorMathisen, Line
dc.date.accessioned2008-07-16T10:18:34Z
dc.date.available2008-07-16T10:18:34Z
dc.date.issued2008-06
dc.description.abstractMålinger av service kvalitet, eller butikk-kvalitet, har vært mye diskutert fordi det ikke er utviklet et globalt måleverktøy som ivaretar de ulike egenskaper og faktorer ved å handel i butikk. Et av de mest kjente og mye omtalte måleverktøy, for målinger av service kvalitet, er SERVQUAL. SERVQUAL har vist seg problematisk å bruke som et globalt måleverktøy, men er den ofte brukt ved utvikling av nye og mer spesifikke måleverktøy. SERVQUAL ble blant annet brukt under utviklingen av et måleverktøy for butikk, the Retail Service Quality Scale (RSQS), som skal være et globalt måleverktøy. RSQS ble derfor utgangspunktet for utvikling av et måleverktøy for målinger av butikk-kvalitet.en
dc.format.extent535624 bytes
dc.format.extent2063 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypetext/plain
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/1557
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_1332
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2008 The Author(s)
dc.subject.courseIDBED-3901nor
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213: Markedsføringen
dc.titleLokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsøen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record