Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRønningsbakk, Lisbet
dc.contributor.authorJørgensen, Eskil
dc.date.accessioned2019-06-28T11:35:08Z
dc.date.available2019-06-28T11:35:08Z
dc.date.issued2019-05-14
dc.description.abstractI dette kvalitative studiet har jeg forsket på hvordan lærere jobber med relasjoner i skolen, og hvordan lærere vurderer betydningen av gode relasjoner for læring. Jeg har hatt en hermeneutisk tilnærming gjennom dette prosjektet. Jeg har videre intervjuet fire forskjellige lærere der jeg har benyttet meg av semistrukturerte intervjuer. Analyseprosessen har omhandlet en åpen, aksial og selektiv koding inspirert av grounded theory. Funnene fra datamaterialet har i sin helhet utgjort fire hovedkategorier: læreren, læringsmiljøet, arbeidsmetoder, relasjoners fokus i samfunnet. Ut ifra de fire hovedkategoriene var det en rekke interessante funn som ble fremhevet. Skole-hjem-samarbeidet og profesjonaliteten til læreren ble blant annet fremhevet som viktige. Læring og læringsmiljøet kom også tydelig fram som viktige temaer å fokusere på i arbeidet med relasjoner. Der arbeid i sosiale sammenhenger ble sett på som viktig i relasjonsdannelse og læring.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/15636
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectRelasjoneren_US
dc.subjectLæringen_US
dc.subjectSkolenen_US
dc.subjectSosialen_US
dc.subjectVygotskijen_US
dc.subjectSpurkelanden_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleRelasjonsarbied er et kontinuerlig arbeid, det er ikke gjort over natten. Læreres arbeid med relasjoner i skolenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)