dc.contributor.advisor | Johannessen, Bjørn-Henrik | |
dc.contributor.author | Rasch, Juliane Nøis | |
dc.date.accessioned | 2019-07-04T12:23:17Z | |
dc.date.available | 2019-07-04T12:23:17Z | |
dc.date.issued | 2019-05-14 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne masteravhandlingen var å se på hva innebærer i begrepet tilpasset opplæring, og hva samfunnsfaglærere legger i begrepet tilpasset opplæring. Det ble sett på hvilke måter samfunnsfaglærere på mellomtrinnet implementere tilpasset opplæring i samfunnsfag undervisningen. Jeg benyttet meg av kvalitativt intervju som metode på tre samfunnsfaglærere på mellomtrinnet ved skoler i Troms.
Forskningsspørsmålet jeg formulerte for denne masteravhandlingen var følgende; «Hva innebærer begrepet tilpasset opplæring, og på hvilken måte blir tilpasset opplæring implementert i samfunnsfaget?» Målsetningen ved dette prosjektet er å sette lys på tilpasset opplæring i samfunnsfaget og på hvilken måte det blir implementert i samfunnsfaget. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/15683 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2019 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | LRU-3905 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.title | Tilpasset opplæring i samfunnsfag | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |