ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Group coaching that promotes self-Efficacy and role clarity among school leaders

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/16061
DOI
https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1659406
Thumbnail
Åpne
article.pdf (221.4Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Dato
2019-08-29
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Brandmo, Christian; Aas, Marit; Colbjørnsen, Tor; Olsen, Rolf
Sammendrag
Group coaching is emerging as an approach with a strong potential for developing leadership competencies. However, there is little research on its use in the professional training of school leaders. In this study, we investigate the outcome of and the processes involved in group coaching using data from reflection papers and evaluations. The results suggest that group coaching fosters self-efficacy and promotes a clearer understanding of the school leaders’ role. Moreover, the study suggests that theory from the field of psychotherapy can be a useful analytical tool for studying the processes that go on within group coaching.
Beskrivelse
This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis Group in Scandinavian Journal of Educational Research on 29/08/2019, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/00313831.2019.1659406.
Forlag
Taylor & Francis
Sitering
Brandmo, C., Aas, M., Colbjørnsen, T. & Olsen, R. (2019). Group coaching that promotes self-Efficacy and role clarity among school leaders. Scandinavian Journal of Educational Research. https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1659406
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring