Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMikkelsen, Rigmor
dc.contributor.advisorBlank, Natalia
dc.contributor.authorStiby, Martine Bekkeli
dc.contributor.authorGabrielsen, Kamilla Finboe
dc.date.accessioned2019-09-09T11:30:37Z
dc.date.available2019-09-09T11:30:37Z
dc.date.issued2019-05-15
dc.description.abstractDenne masteroppgaven omhandler undervisningsmodellen utviklende opplæring i matematikk knyttet til betegnelsen tilpasset opplæring. Den er tilknyttet Universitetet i Tromsø, institutt for lærerutdanning og pedagogikk. Oppgavens mål er å finne ut om utviklende opplæring i matematikk på 1. trinn kan bidra til tilpasset opplæring. Våre funn baserer seg på et samarbeid med to skoler hvor undervisningsmodellen er prøvd ut på 1. trinn, hvor lærernes oppfatninger settes i fokus gjennom intervju og våre analyser og tolkninger av dette. Disse viser at undervisningsmodellen kan bidra til tilpasset opplæring knyttet til de 7 underkategoriene inkludering, erfaringer, variasjon, verdsetting, sammenheng, medvirkning og vurdering for læring.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/16126
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.titleTilpasset opplæring. Hvordan oppfatter lærere at arbeid med utviklende opplæring i matematikk på 1. trinn kan bidra til tilpasset opplæring?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)