ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Det helsevitenskapelige fakultet
  • Institutt for helse- og omsorgsfag
  • Artikler, rapporter og annet (helse- og omsorgsfag)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Det helsevitenskapelige fakultet
  • Institutt for helse- og omsorgsfag
  • Artikler, rapporter og annet (helse- og omsorgsfag)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Undervisning til jordmorstudenter i kunnskapsbasert praksis

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/16890
DOI
https://doi.org/10.4220/Sykepleiens.2019.79726
Thumbnail
Åpne
article.pdf (631.0Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2019-12-07
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Skogheim, Gry; Kongslien, Sigrun; Hanssen, Tove
Sammendrag
Det er nasjonale og internasjonale føringer for at all helsetjeneste skal være kunnskapsbasert. Her beskriver vi vår erfaring med å undervise i kunnskapsbasert praksis (KBP) i jordmorutdanningen. Jordmorstudenter opplever at det kan være krevende for dem å prioritere læringsaktiviteter i KBP. En årsak er jordmorutdanningens omfattende læringsmål, herunder krav i form av EØS-direktiver, som er nødvendige for å få autorisasjon som jordmor. En annen utfordring er å sikre lærerkompetansen i KBP.
Forlag
Norsk Sykepleierforbund
Sitering
Skogheim G, Kongslien S, Hanssen TA. Undervisning til jordmorstudenter i kunnskapsbasert praksis. Sykepleien. 2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (helse- og omsorgsfag) [843]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring