dc.contributor.author | Skogheim, Gry | |
dc.contributor.author | Kongslien, Sigrun | |
dc.contributor.author | Hanssen, Tove | |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T09:39:17Z | |
dc.date.available | 2019-12-11T09:39:17Z | |
dc.date.issued | 2019-12-07 | |
dc.description.abstract | Det er nasjonale og internasjonale føringer for at all helsetjeneste skal være kunnskapsbasert. Her beskriver vi vår erfaring med å undervise i kunnskapsbasert praksis (KBP) i jordmorutdanningen. Jordmorstudenter opplever at det kan være krevende for dem å prioritere læringsaktiviteter i KBP. En årsak er jordmorutdanningens omfattende læringsmål, herunder krav i form av EØS-direktiver, som er nødvendige for å få autorisasjon som jordmor. En annen utfordring er å sikre lærerkompetansen i KBP. | en_US |
dc.identifier.citation | Skogheim G, Kongslien S, Hanssen TA. Undervisning til jordmorstudenter i kunnskapsbasert praksis. Sykepleien. 2019 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1758875 | |
dc.identifier.doi | 10.4220/Sykepleiens.2019.79726 | |
dc.identifier.issn | 0802-9768 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/16890 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norsk Sykepleierforbund | en_US |
dc.relation.journal | Sykepleien | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 | en_US |
dc.subject | VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 | en_US |
dc.title | Undervisning til jordmorstudenter i kunnskapsbasert praksis | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |