ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

‘Sami Religion’ in Sámi Curricula in RE in the Norwegian School System: An Analysis of the Importance of Terms

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/19260
DOI
https://doi.org/10.3390/rel11090448
Thumbnail
Åpne
article.pdf (261.9Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2020-09-01
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Andreassen, Bengt-Ove; Olsen, Torjer Andreas
Sammendrag
In this article, we map and analyse the changes in conceptualisation and ideas on Sámi and indigenous people in the Sámi (Religious Education) RE curricula for primary and secondary school in the period from 1997 to 2015. Through the analysis of five sets of curricula for RE in this period, we investigate how they introduce a new set of ideas and concepts concerning religion related to the Sámi as an indigenous people. ‘Circumpolar indigenous people’s religion’ is a concept and a category that is primarily found within the Sámi curriculum of Norway’s educational system. As such, we argue it is a way of religion making through the conceptualization of Sámi religion in particular, and indigenous religions in general.
Forlag
MDPI
Sitering
Andreassen, Olsen. ‘Sami Religion’ in Sámi Curricula in RE in the Norwegian School System: An Analysis of the Importance of Terms . Religions. 2020;11(9):1-16
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2020 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring