ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/19358
DOI
https://doi.org/10.23865/up.v14.1879
Thumbnail
Åpne
article.pdf (192.8Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2020-08-17
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Zondag, Anke; Larsen, Annelise Brox; Guldal, Tale Margrethe; van den Tillaar, Roland
Sammendrag
The purpose of the present study was to explore the application of improvisation activities in English teacher education, specifically to investigate their influence on the student teachers’ confidence when speaking English spontaneously. The improvisation activities consisted of storytelling, conversations and status expressions. Data were drawn from both pre- and post-questionnaires and retrospective texts. The statistical findings showed significant improvements in the student teachers’ level of speaking confidence and degree of relaxation while speaking English. The findings of the qualitative analysis confirmed this, and participants stated that the fun, collaboration and high degree of engagement had helped to increase their speaking confidence. The combination of the findings indicated that the improvisation activities had been a valuable method for increasing the speaking confidence of the EFL student teachers. The pedagogical implication is that teacher educators should consider including improvisation activities in their EFL courses.
 
Målet med denne studien var å undersøke bruken av improvisasjonsaktiviteter i engelskfaget i lærerutdanningen. Dette ble gjort gjennom å undersøke virkningen aktivitetene hadde på lærerstudentenes selvtillit ved spontan engelsk tale. Improvisasjonsaktivitetene besto av historiefortelling, samtaler og status. Data ble hentet fra både pre- og post-spørreskjemaer og retrospektive tekster. De statistiske funnene viste signifikante forbedringer i studentenes nivå av selvtillit og grad av avslapning mens de snakket engelsk. Funnene i den kvalitative analysen bekreftet de kvantitative resultatene, og deltakerne uttalte også at den høye graden av engasjement, fokus på moro og generell aksept for å gjøre feil bidro til å øke deres selvtillit ved spontan engelsk tale. Funnene indikerer at improvisasjonsaktivitetene var en verdifull metode for å øke lærerstudentenes selvtillit. Den pedagogiske implikasjonen er at lærerutdannere bør vurdere å inkludere improvisasjonsaktiviteter for å gi lærerstudentene øvelse i spontan engelsk tale.
 
Forlag
Cappelen Damm Akademisk
Sitering
Zondag, Larsen, Guldal, van den Tillaar. The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. 2020;14(2):82-102
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2020 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring