ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/19358
DOI
https://doi.org/10.23865/up.v14.1879
Thumbnail
View/Open
article.pdf (192.8Kb)
Published version (PDF)
Date
2020-08-17
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Author
Zondag, Anke; Larsen, Annelise Brox; Guldal, Tale Margrethe; van den Tillaar, Roland
Abstract
The purpose of the present study was to explore the application of improvisation activities in English teacher education, specifically to investigate their influence on the student teachers’ confidence when speaking English spontaneously. The improvisation activities consisted of storytelling, conversations and status expressions. Data were drawn from both pre- and post-questionnaires and retrospective texts. The statistical findings showed significant improvements in the student teachers’ level of speaking confidence and degree of relaxation while speaking English. The findings of the qualitative analysis confirmed this, and participants stated that the fun, collaboration and high degree of engagement had helped to increase their speaking confidence. The combination of the findings indicated that the improvisation activities had been a valuable method for increasing the speaking confidence of the EFL student teachers. The pedagogical implication is that teacher educators should consider including improvisation activities in their EFL courses.
 
Målet med denne studien var å undersøke bruken av improvisasjonsaktiviteter i engelskfaget i lærerutdanningen. Dette ble gjort gjennom å undersøke virkningen aktivitetene hadde på lærerstudentenes selvtillit ved spontan engelsk tale. Improvisasjonsaktivitetene besto av historiefortelling, samtaler og status. Data ble hentet fra både pre- og post-spørreskjemaer og retrospektive tekster. De statistiske funnene viste signifikante forbedringer i studentenes nivå av selvtillit og grad av avslapning mens de snakket engelsk. Funnene i den kvalitative analysen bekreftet de kvantitative resultatene, og deltakerne uttalte også at den høye graden av engasjement, fokus på moro og generell aksept for å gjøre feil bidro til å øke deres selvtillit ved spontan engelsk tale. Funnene indikerer at improvisasjonsaktivitetene var en verdifull metode for å øke lærerstudentenes selvtillit. Den pedagogiske implikasjonen er at lærerutdannere bør vurdere å inkludere improvisasjonsaktiviteter for å gi lærerstudentene øvelse i spontan engelsk tale.
 
Publisher
Cappelen Damm Akademisk
Citation
Zondag, Larsen, Guldal, van den Tillaar. The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. 2020;14(2):82-102
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2020 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)