Show simple item record

dc.contributor.advisorTøsse, Sigvart
dc.contributor.authorAndersen, Lis Karin
dc.date.accessioned2009-07-07T08:13:09Z
dc.date.available2009-07-07T08:13:09Z
dc.date.issued2009-05-13
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvordan høyt utdannete arbeidstakere reflekterer rundt egen læring på arbeidsplassen, og hvordan læringserfaringene kan forstås i lys av kognitive og sosiokulturelle læringsteorier. Det er fem personer fra en kunnskapsbedrift som er intervjuet, og alle har høyere utdanning i form av fordypning i et hovedfag. Det empiriske materialet viser at læring for dem er like mye en mental som en sosial aktivitet. Dette styrker tanken om at kognitivt og sosiokulturelt læringsperspektiv sammen kan bidra til å utvide og berike vår forståelse av læring, i stedet for å se dem som to atskilte retninger.en
dc.format.extent213469 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/1964
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_1722
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2009 The Author(s)
dc.subject.courseIDPED-6308nor
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en
dc.titleJeg lærer, altså er jeg! : en kvalitativ undersøkelse om voksnes læringserfaringer på arbeidsplassenen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record