ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Holdninger blant studenter i barnehagelærerutdanningen til barn med særskilte behov

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/21080
DOI
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987/2020-04-08
Thumbnail
View/Open
article.pdf (252.2Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Date
2020-12-14
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Author
Haugen, Vivian D.
Abstract
Artikkelen belyser holdninger til barn med særskilte behov blant studenter i barnehagelærerutdanningen. Ved hjelp av et eksperimentelt design er det undersøkt om studentene utvikler mer positive holdninger til barn med særskilte behov fra de starter studiet til de avslutter studiet. Resultatene viser en signifikant økning i positiv holdning i løpet av studiet. Denne økningen er uavhengig av studentenes alder og kjønn. Undersøkelsen gir en indikasjon på at utdanning er viktig for utviklingen av positive holdninger til barn med særskilte behov, noe som er viktig i debatten om hvem som bør ha ansvaret for og jobbe med barn med rett til spesialpedagogisk hjelp i barnehagen.
 
The article focuses on attitudes to children with special needs among students in kindergarten teacher education. With the use of an experimental design, it has been investigated whether the students develop more positive attitudes towards children with special needs from the time they start their studies until they finished their studies. The results indicates a significant increase in positive attitude during the study. This increase is independent of the students’ age and gender. The survey shows that education is important for the development of positive attitudes towards children with special needs, which is important in the debate about who should be responsible for working with these children.
 
Publisher
Scandinavian University Press / Universitetsforlaget
Citation
Haugen, V. (2020). Holdninger blant studenter i barnehagelærerutdanningen til barn med særskilte behov. Norsk pedagogisk tidsskrift, 104(4), 416-428.
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2020 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)