Skoleflinke elevers motivasjon til læring. En kvalitativ studie av elevers og læreres opplevelse av motivasjon i videregående skole
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/21346Dato
2020-06-02Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Aasheim, LoneSammendrag
Formålet med denne studien var å undersøke skoleflinke elever og deres læreres opplevelse av motivasjon. Det har også vært av interesse å undersøke hvilke faktorer som bidrar til å fremme motivasjon hos disse elevene, knyttet til hvorvidt lærerens undervisningspraksis og relasjonen mellom lærer- elev har betydning for elevens (prestasjon)motivasjon.
Til denne undersøkelsen har jeg benyttet meg av en kvalitativ metode med intervju av skoleflinke elever i den videregående skolen og deres lærere. Gjennom intervju av elevene har jeg fått et innblikk i skoleflinke elevers opplevelse av egen motivasjon og hvordan lærere opplever motiverte elever.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2020 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: