dc.contributor.advisor | Lundvoll Warth, Line | |
dc.contributor.author | Aasheim, Lone | |
dc.date.accessioned | 2021-06-03T21:57:55Z | |
dc.date.available | 2021-06-03T21:57:55Z | |
dc.date.issued | 2020-06-02 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne studien var å undersøke skoleflinke elever og deres læreres opplevelse av motivasjon. Det har også vært av interesse å undersøke hvilke faktorer som bidrar til å fremme motivasjon hos disse elevene, knyttet til hvorvidt lærerens undervisningspraksis og relasjonen mellom lærer- elev har betydning for elevens (prestasjon)motivasjon.
Til denne undersøkelsen har jeg benyttet meg av en kvalitativ metode med intervju av skoleflinke elever i den videregående skolen og deres lærere. Gjennom intervju av elevene har jeg fått et innblikk i skoleflinke elevers opplevelse av egen motivasjon og hvordan lærere opplever motiverte elever. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/21346 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | |
dc.subject | Skoleflinke | en_US |
dc.subject | Motivasjon | en_US |
dc.subject | Læringspotensial | en_US |
dc.subject | Læring | en_US |
dc.subject | Elever | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Skoleflinke elevers motivasjon til læring. En kvalitativ studie av elevers og læreres opplevelse av motivasjon i videregående
skole | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |