Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMartens, Guri
dc.date.accessioned2009-10-19T11:21:05Z
dc.date.available2009-10-19T11:21:05Z
dc.date.issued2009-10
dc.description.abstractI denne artikkelen bruker jeg tekster til to somaliske elever i 5.klasse for å drøfte sammenhengen mellom ordforråd og læringsmuligheter. Det dreier seg om svar på en prøve om middelalderen, og det er det produktive ordforrådet deres på norsk, slik det kommer til uttrykk i prøvesvarene, som danner basis for mi drøfting. Jeg trekker til en viss grad inn vokabularbruk i andre tekster av elevene og det jeg ellers vet om dem og deres læringssituasjon for å utfylle med mer informasjon. <br>Materialet fikk jeg inn mens M87 fremdeles var læreplan. Målet for tospråklig opplæring var den gangen å oppnå funksjonell tospråklighet, og timene satt av til slik undervisning noen flere enn det som er vanlig i dag.en
dc.format.extent87418 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.isbn978-82-7389-213-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/2180
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_1932
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Anvendt språkvitenskap: 012en
dc.subjectNorsk som andrespråken
dc.titleHva kan ordforrådet i skriftlige tekster til andrespråkselever fortelle oss om deres læreforutsetninger?en
dc.typeResearch reporten
dc.typeForskningsrapporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel