Show simple item record

dc.contributor.advisorNilsen, Etty Ragnhild
dc.contributor.authorHaugjord, Cecilie
dc.contributor.authorHaugjord, Lene
dc.date.accessioned2021-09-10T05:50:22Z
dc.date.available2021-09-10T05:50:22Z
dc.date.issued2021-05-31en
dc.description.abstractTemaet for denne masteroppgaven er virtuelle møter. Det eksisterer tydelige fordeler med å gjennomføre virtuelle møter, men det medfører nok også en del konsekvenser. Denne studien er ment å bevisstgjøre organisasjoner for hva disse kan være. Problemstillingen vi har valgt er følgelig: “Hva kan være konsekvensene av å gjennomføre møter virtuelt i organisasjonen?”. Problemstillingen besvares gjennom en kvalitativ flercasestudie av to forskjellige organisasjoner. For å samle inn datamateriale har vi gjennomført semistrukturerte intervju med fire informanter fra hver casebedrift. Alt i alt virker det som om gjennomføringen av møter virtuelt kan medføre noen konsekvenser for blant annet kommunikasjonen, arbeidsmiljøet og effektiviteten i organisasjoner. Dette ser ut til å være avhengig av en rekke forhold som for eksempel møtedeltakere, møtefrekvens, formål med møtet, og lignende. I tillegg ser det ut til å være avhengig av hvorvidt ansatte er fysisk til stede på arbeidsplassen og om de har muligheten til å delta i fysiske interaksjoner med kollegaene sine. Nøkkelord: Virtuelle møter, kommunikasjon, kommunikasjon i organisasjoner, virtuell kommunikasjon, effektivitet, arbeidsmiljø, sosialt fellesskap, tilfredshet og tilhørighet.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/22475
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3901H
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.titleMulige konsekvenser i organisasjoner - når møtene blir virtuelle: En kvalitativ casestudie.en_US
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveno


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)