Vertskapets rolle i opplevelsesrommet. Kan vertskapet gjøre en forskjell?
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/22669Date
2021-05-23Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Lyrek, Trine K.Abstract
Vertskaps rollen er helt sentral i reiselivet. Det er vertskapet som ofte er ansiktet utad og representerer bedriften.
Problemstillinga i denne masteroppgaven lyder: Hvilke faktorer kan være med på å sikre høyest mulig kundetilpasset vertskap for gjestene hoe en overnattingsbedrift?
Hoved essensen av det jeg skriver om er vertskapsrollen, opplevelsesrommet og kundetilpassning.
Jeg valgte å bruke en kvantitativ metode for å hente inn empiri til studiet. Jeg utarbeidet en undersøkelse som ble sendt ut på e-post. Undersøkelsen ble sendt ut til gjester som hadde overnattet minimum en natt hos Trasti & Trine.
Analysen forteller at det er en sammenheng mellom hva gjestene forventer og hvor fornøyde de er. Jeg kan se en sammenheng i hvor godt profesjonalisert produktet er, i forholdt til hvor fornøyd kundene er.
Målet med studiet var å få en forståelse av hva som påvirker gjestene under et besøk hos en liten reiselivsbedrift. Videre er målet å gjennomføre sammen undersøkelse senere etter at bedriften har jobbet med de tilbakemeldingene fra denne undersøkelsen.
Publisher
UiT The Arctic University of NorwayUiT Norges arktiske universitet
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2021 The Author(s)
The following license file are associated with this item: